אאא

סוד הרפואה – הברכה!

התרגלנו לברך לפני אכילת דבר מה, בפרשה מתגלה סוד הברכה והרפואה, אולי אחרי קריאת המאמר נזכה להוריד שפע ברכות ורפואות ע"י הברכה.

מה עושה ברכה בכוונה?

משל לאדם שרוצה לאכול תפוז, כדי להנות מהפרי, הוא צריך לקלף את קליפתו, ורק אז, מתגלה הפרי המתוק והטעים.

הנמשל מובן, בכל מאכל יש 'ניצוץ קדוש', שהוא 'חלק אלוק ממעל', אבל, מעורבים בו גם 'קליפות' ו'חיצונים' – שצריך לתקן ולהסיר.

אמירת ברכה בכוונה: מבררת ומתקנת את ה'קליפה' שמצויה במאכל, ומעלה את  החלק האלוקי שבו - ה'ניצוץ הקדוש' למעלה, ואז:

"נפתחים כל שערי מעלה לקבל את ה'ניצוץ הקדוש', ומכריזים הממונים העליונים בשבח האדם שברך את הברכה בכוונה, וגרם לברר ולהעלות את ה'ניצוץ הקדוש' לשכינה הקדושה".

הודיה על השפע והטוב

הברכה על המאכל, היא כ'נטילת רשות' והודיה, על שקיבלנו רשות להנות מהדבר, צריך להפנים:

המאכל – לא באמת - שייך לך!

הברכה היא – נטילת רשות להנות ממנו!

אם נקדיש לפני הברכה רק - 5 שניות של מחשבה! יש סיכוי:

שנתברך ברפואה שלמה וישועות ע"י – המאכל שנכניס לפינו.

כיצד הברכה צריכה להאמר?

קל להבין דרך משל: כאשר אנו מבקשים רשות מחבר להשתמש בחפץ השייך לו, כיצד נבקש? האם נבקש מבלי לחשוב על המילים?

האם נשים לב איך אנחנו מבקשים?

מה יקרה אם 'נבלע' את המילים, והחבר לא יבין מה אנחנו רוצים?

אותו הדבר, ועוד הרבה יותר!

הברכה שנברך מורידה לנו את שפע - הברכה והרפואה!

ולכן, כדי שהאדם יצליח לברך בכוונה, עליו לעצור ל'שניה' את עיסוקו, ולברך מתוך התבוננות ושימת לב, למילות הברכה, שיאמרו על ידו:

בשמחה ובעין טובה, ומתוך רצון הלב - להודות על מה שקיבל!

השכינה מתברכת – ומברכת!

כאשר האדם מברך כך, הוא – משמח את השכינה!

השכינה נהנית, מתעטרת ומתגדלת ע"י ברכת האדם, והתוצאה:

האדם מקבל מהשכינה – כפי שנתן לה!

השכינה משפיעה על האדם בחזרה - ברכות ושפע, בשמחה ובעין טובה!  

יוצא מכאן, שע"י הברכה האדם מושך על עצמו:

שפע מן השכינה כמידתו - בשמחה ועין טובה!

סוד הברכה – שבעצם: האדם מתברך – מברכתו!

נזכיר את ההבטחה למי שמברך 'אשר יצר' בכוונה גדולה מילה במילה:

"ואז, לא יחלה כל ימיו! ולא יצטרך לרופא, ולא לרפואותיו" ('סדר היום').

כמה עולות תרופות? היכן ניתן ל'קנות' ברכות והבטחות אמיתיות?

אנו כבר מברכים, האם:

לא כדאי להשקיע עוד 5 שניות, ולזכות לישועות?

 

הבטחה  ממש – "והסירותי מחלה מקירבך"!

אומר רבי נתן על הפסוק:"וברך את לחמך ואת מימיך, והסירותי מחלה מקרבך", שיש כאן:

'וברך' - ממש! שהברכה מבטיחה "והסירותי מחלה מקרבך", כי:

"נמשכין כל כוחות הרפואה - לתוך אותו הדבר שאוכל ושותה".

עיקר מטרת הברכה: להעלות ולרומם את המאכל לשורשו העליון, וזה בבחינת - דְּבַר ה'.

אומר רבי נתן: "נִמְצָא כְּשֶׁאָנוּ מְבָרְכִין עַל מַה שֶּׁאָנוּ אוֹכְלִין וְשׁוֹתִין:

אֵין אָנוּ צְרִיכִין עוֹד - לִרְפוּאוֹת"!!!

הברכה היא – הודאה לשמו הגדול!

מסביר רבי נתן: "כִּי הַבְּרָכָה הִיא בְּחִינַת תְּפִלָּה, כִּי הַתְּפִלָּה הִיא גַּם - כֵּן בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת לִשְׁמוֹ הַגָּדוֹל יִתְבָּרַךְ, הַיְנוּ בְּחִינַת דְּבַר ה' שֶׁהוּא הַשֹּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן".

כאשר מתעורר השורש העליון, שזה בבחינת 'דבר ה', הדבר חוזר לשורשו העליון, שהוא המקום:

שבו כלולים - כל הכוחות כולם! ועל כן:

"אֵין אָנוּ צְרִיכִין עוֹד - לִרְפוּאוֹת!

הבטחת רפואה – במאכל ומשקה!

רבי נתן מסכם ואומר: "יְכוֹלִין לְהַמְשִׁיךְ כֹּחוֹת הָרְפוּאָה - לְתוֹךְ הַמַּאֲכָל וְהַמַּשְׁקֶה שֶׁאוֹכֵל וְשׁוֹתֶה עַל - יְדֵי דְּבַר ה'".

וזה פרוש ההבטחה שמצויה בפרשה:

"וברך את לחמך ואת מימיך – והסירותי מחלה מקרבך".

אומר רבי נתן - "וברך – ממש"!

הברכה שהאדם מברך, ועל ידה נתברך המאכל:

חוזרת ומברכת את האדם: "והסירותי מחלה מקרבך"!

כי ע"י הברכה - כל כוחות הרפואה נמשכים לאדם!

(ליקוטי הלכות או"ח – בר' הריח ובר' הודאה הל' ב).

מסופר על ימי ילדותו של רבי נחמן, שכאשר היה סועד את סעודתו, הוא לא היה מסתפק רק בברכת המזון, אלא:

"רק מעצמו נתן שבח והודיה לה' יתברך בלשון אשכנז, על כל סדר אכילתו, שנתנו לו באותו היום... והיה מסדר שבח והודיה לה' יתברך על כל דבר ודבר בפרט" (פעולת הצדיק עמ' נז') על זה נאמר 'סוד הרפואה לחכמים'!

סוד הרפואה ידוע – לחכמים ונבונים!

על זה כתוב: "טוב עין - הוא יבורך", ועל זה אמרו חז"ל: "אל תקרי יבורך אלא יברך", דהיינו כאשר האדם יברך להקב"ה בעין טובה, הוא יזכה שיתקיים בו:

סוד הברכה שהקב"ה - מברך את האדם!

אומר הזוהר הקדוש, שדברים אלו לא נמסרו לדעת – אלא לחכמים!

"דידעין רזין עלאין וארחין דאורייתא"

והחכמים – הם אלו שיודעים סודות עליונים ודרכי התורה (פר' ויקהל דף ריח).

מה צריך לעשות למעשה - כדי לזכות לרפואה?

כדי לזכות לרפואה – שווה להשקיע קצת בשינוי המודעות לפני  הברכה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

כל אחד יחשוב וינסח את המילים - איך שמתאים לו:

בחרת לאכול תפוח? תסתכל עליו... ותחשוב:

תודה לך ה' על התפוח היפה שנתת לי...

אני רוצה לבקש רשות לאכול אותו...

אני רוצה להודות לך עליו, היום אני יודע – ששום דבר לא מובן מאליו!

על כן, אני רוצה לברך עליו בשמחה ובעין טובה...

ואם אתה ברמה רוחנית יותר גבוהה?

אני רוצה להעלות ניצוצות...

לעשות נחת רוח ושעשועים לד' יתברך... לשם יחוד...

מה תעשה עם הכסף שחסכת מקנית התרופות...?

בברכת כל הישועות והרפואות, אמן!