אאא

בימים האחרונים נפתחה לתנועת רכבים הפרדה מפלסית חדשה בסמוך לחוף דור, המפרידה לחלוטין בין מסילת הרכבת לכביש החוצה אותה. בכך בוטל מפגש כביש מסילה אשר הביאה לפגיעה בשירות הרכבתי בשל אירועי פריצה לשטח המפגש שגרמו לעיכובי רכבות.

ביטול המפגש יהווה שיפור משמעותי בבטיחות של נוסעי הרכבת ונהגי הרכבים החולפים במקום, יאפשר הפחתת גודש התנועה בכבישים הסמוכים, וכן שיפור של השירות הרכבתי בקו הנוסע בין תחנות חיפה ות"א (קו החוף), בו נרשמים הביקושים הגדולים ביותר לנסיעה ברכבת.

העבודות שבוצעו על ידי רכבת ישראל בעלות של כ-70 מיליון שקלים כללו בניית מעבר תת קרקעי שיאפשר מעבר בטוח לתנועה מתחת למסילת הרכבת, ביצוע הסדרי תנועה חדשים באיזור הכוללים כביש מעקף מדרכות וכיכרות והקמת מערכות ניקוז ותאורה.

בעשור האחרון נסגרו מעל ל-60 מפגשי כביש ודרך מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה המובלת על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל.

כחלק מכך בוטלו בשנתיים האחרונות מפגשי כביש מסילה רבים בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, אביחיל, קריית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד ועוד. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים וביניהם: שפיים, מעיין צבי וכן מפגשים נוספים כגון לוד. ביטולם יאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת ושיפור של השירות הרכבתי.

ברכבת מזכירים כי עדיין קיימים ברחבי הארץ מפגשי כביש מסילה בהם מותקנים אמצעי האזהרה והמניעה המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית. ברכבת מחדדים כי למרות המאמצים הרבים המושקעים בבטיחות של מפגשים אלה,  אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וכי יש לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוקי התעבורה.