אאא

חברת החשמל מתריעה ומזהירה היום (חמישי), מפני ניסיונות הונאה של לקוחות החברה, ההונאה מתבצעת באמצעות שליחת הודעת דואר אלקטרונית מתוחכמת.

מדובר בהודעת דואר אלקטרונית המופצת בשעות האחרונות, וקוראת ללקוחות החברה לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול בחשבון החשמל (חשבון ששולם פעמיים) - ההודעות כוללות גם מספר חשבונית וסכום החזר. בכניסה לקישור המצורף למייל מתבקש הלקוח להקיש את פרטי כרטיס האשראי, כאשר הנוכלים שואבים את פרטי האשראי ככל הנראה על מנת להשתמש בכרטיס אשראי.

המייל שמתקבל אצל לקוחות
המייל שמתקבל אצל לקוחות

בחברת החשמל מציינים, כי אין זו אינה הפעם הראשונה בה מתקבלות הודעות המנסות להונות את הלקוח. כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על נסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד (מסרון) המבקש להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.

"חברת החשמל שבה ומבהירה כי הן הודעות טקסט והן הודעות דואר אלקטרוני מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il. במקרה המדובר הקישור מוביל לאתר אחר שאינו מכיל את כתובת חברת החשמל", מסבירים בחברת החשמל.

ניסיון הפישינג
ניסיון הפישינג

"בנוסף", החברה מבהירה: "החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון או לחילופין יוזמת בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי . בקשות המכילות בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי אינן הודעות מטעם חברת החשמל. אין להתייחס או להשיב לפניה ובמקרים בהם עולה חשש, החברה מבקשת ליצור קשר עם מוקד השירות 103 על מנת לוודא את אמיתות הפנייה. חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.".

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה, מסר: "ניסיונות ההונאה נמשכים מזה תקופה. חברת החשמל פועלת לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם ורואה את מעשי הנוכלות הזו בחומרה. הודעות מטעם חברת החשמל ניתנות לזיהוי. אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות עירניים".